ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در تدریس ریاضی تسلط بر درس ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضی

تسلط بر درس ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضی

تسلط بر درس ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضی

اگر بر درس ریاضی مسلط باشید در آموزش و تدریس آن هم موفق خواهید بود. در واقع تسلط بر درس ریاضی یکی از شروط اصلی موفقیت در تدریس ریاضی است.

در بسیاری از مواقع یک مدرس ریاضی را ممکن است در کلاس درس مشاهده کرده باشید که بسیار خوب تدریس می کنند. بدون وقفه حرف می زند و مطالب را به صورت مداوم و پشت سر هم و البته بسیار جذاب ارائه می نماید. فکر می کنید دلیل اینکه بعضی از مدرسین به این شکل و پر انرژی تدریس می کنند و بعضی دیگر در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس خشک و بی روح ظاهر می شوند و در کلاسهای آنها دانش آموزان و دانشجویان مرتبا خمیازه می کشند چیست؟

دلایل مختلفی برای این حالت وجود دارد. اولا مدرسینی که درس ریاضی را خوب و پرانرژی تدریس می کنند خودشان از تدریس ریاضی لذت می برند. شاید بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان قبل از شروع کلاس چنین مدرسینی این فکر به نظرشان برسد که ریاضی را فقط می خواهند پاس کنند و فقط برای بحث حضور غیاب در کلاس حاضر شده اند. ولی وقتی نحوه تدریس این مدرسین را می بینند نه تنها به آموزش و یادگیری ریاضی علاقه مند می شوند بلکه حین تدریس سوال هم می پرسند. همین افراد در کلاسهای دیگر فقط خمیازه می کشند. بنابراین اگر خود مدرس بر درس ریاضی مسلط باشد و در کنار آن درس را با اشتیاق و علاقه تدریس نماید، دانشجویان و دانش آموزان بی انگیزه را هم به خودش جذب می کند و آنها را هم به یادگیری ریاضی علاقه مند می نماید. افرادی که بر درس ریاضی کاملا مسلط هستند حین تدریس ریاضی به ریزه کاریها توجه می کنند. حواسشان به این خواهد بود که کدامیک از شاگردانشان درس را متوجه شده است یا نه. از نحوه نگاه کردن شاگردهایشان و عکش العمل های آنها این امر را می فهمند و در نتیجه کلاس را در جهتی هدایت می کنند که در نهایت برای همه مفید باشد. افرادی که ریاضی را فقط بلد هستند و بر آن مسلط نمی باشند خودشان فقط درگیر این هستند که درس را بتوانند خوب ارائه نمایند و اشتباه نکنند. و یا به صورت مداوم درس را به گونه ای ارائه می کنند که سوالی پرسیده نشود و در پاسخ دادن به سوالات هم خیلی موفق عمل نخواهند کرد.

بنابراین اگر می خواهید در درس ریاضی موفق عمل کنید و کلاسهای پربار و جذابی داشته باشید با انرژی تدریس کنید و قبل از حضور در کلاس بر درسی که می خواهید آموزش بدهید مسلط شوید. تسلط بر درس ریاضی باعث می شود خودتان مطلب را عمقی تر درک کنید و در انتقال مفاهیم به شاگردهایتان هم موفق تر عمل نمائید.

اگر مدرس ریاضی هستید برای فعالیت در زمینه تدریس ریاضی و کسب درامد از آموزش ریاضی تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (www.tadris-riazi.com) ثبت نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عبارت ثبت آگهی جدید کلیک کنید.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 1726
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
تدریس خصوصی آنلاین ریاضی دکتریIPM، فوق ریاضی شریف
آگهی 8 ستاره
جواد گلی پور
تهران
تلفن 09120522135
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.