ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در تدریس ریاضی روش صحیح تدریس ریاضی

روش صحیح تدریس ریاضی

روش صحیح تدریس ریاضی

در این مقاله در رابطه با روش صحیح تدریس ریاضی و چگونگی موفق شدن در تدریس خصوصی ریاضی و تدریس گروهی ریاضی توضیح داده می شود.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس ریاضی:
بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس خصوصی و گروهی

در حقیقت اینکه بخواهیم بگوئیم برای درس ریاضی فقط یک روش درست و صحیح تدریس وجود دارد و باید هر استادی از این روش پیروی کند وجود ندارد. اساتید زیادی در زمینه تدریس خصوصی و گروهی ریاضی فعالیت دارند و با روش های مختلف و متفاوت تدریس می کنند و همه ی این اساتید هم در کار خودشان موفق هستند. اگر در جستجوی روش تدریس صحیح درس ریاضی هستید باید بگوئیم یک قدم به قبل برگردید. شما برای اینکه در تدریس ریاضی بسیار موفق باشید باید از خودتان بپرسید که آیا به درستی و به صورت صحیح تدریس ریاضی را به عنوان شغل و کار خودتان انتخاب کرده اید یا نه. به عبارت دیگر انتخاب صحیح دروس تدریسی از تدریس صحیح دروس مهم تر است. اگر شما به درس ریاضی علاقه دارید، در دوران تحصیل خودتان در این درس نمرات خوبی گرفته اید، از حل کردن مسائل ریاضی لذت می برید و تدریس ریاضی را دوست دارید، در چنین حالتی نحوه تدریس شما جذاب، خوب و صحیح خواهد بود. البته درست است که باید تکنیک هایی را هم در نظر بگیرید. اما مسلما اگر شما برای تدریس ریاضی خلق شده باشید و با علاقه به این کار روی آورده باشید نصف بیشتر مسیر را رفته اید. بنابراین خیلی دغدغه تدریس صحیح ریاضی را نداشته باشید. اگر به تدریس ریاضی علاقه دارید مسلما عملکرد خوبی هم خواهید داشت. در کنار این علاقه باید سعی کنید بر درس مسلط باشید و هر روز تسلط خودتان را افزایش دهید. (روش تدریس ریاضی با بازی)

مطالعه مقاله
روش هایی برای موفقیت بیشتر در تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.





اما در کنار مواردی که ذکر شد می توان نکات تکمیلی ای را هم بیان کرد که به شما در انتخاب روش صحیح تدریس ریاضی کمک کند. برای اینکه بتوانید ریاضی را به درستی تدریس کنید و در این کار موفق باشید باید خودتان بسیار عالی درس را بلد باشید. در کلاس های گروهی باید سعی کنید بعد از ارائه هر رابطه و فرمولی یک مثال حل نمائید و از شاگردهای خودتان هم سوال بپرسید. اگر کلاس را به سمت بحث و گفتگو پیش ببرید بازدهی آن بسیار زیاد افزایش می یابد. بهترین روش تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری این است که شاگردهای خودتان را در بحث مشارکت دهید و از ایشان نظر بخواهید. هم حواس شاگردهای شما جمع تر خواهد شد و هم اینکه متوجه خواهید شد که مباحث به چه میزان مفید بوده است و روش تدریس خودتان را بهبود خواهید بخشید. در کلاس های خصوصی کار راحت تر است و فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارید و در نتیجه می توانید مباحث را به گونه ای ارائه کنید که مطمئن باشید برای ایشان مفید است. از شاگرد خودتان در کلاس تدریس خصوصی ریاضی سوال بپرسید و بازخورد بگیرید و در نهایت نحوه تدریس را به گونه ای انتخاب کنید که ایشان متوجه شوند. فقط به ارائه درس اکتفا نکنید و تمرین و مسئله حل کنید. باید شاگردهای خودتان را هم به فعالیت وا دارید و برای فاصله زمانی بین کلاس ها به ایشان تمرین بدهید.

مطالعه کنید:
مهمترین پارامترهای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی

با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت که اگر شما به درس ریاضی علاقه داشته باشید و این درس را به درستی برای تدریس انتخاب کرده باشید و در ضمن بر آن مسلط شوید، در نهایت هر روشی که برای تدریس استفاده کنید روش صحیح خواهد بود. ارزیابی و تدریس دو طرفه می تواند به میزان زیادی به افزایش بازدهی کلاس های شما کمک کند. برای جذب شاگرد به صورت مستقیم و بدون واسطه تبلیغ خودتان را در همین سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و یا سایت ایران مدرس www.IranModares.com درج نمائید. - روش تدریس ریاضی ابتدایی

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 2355
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.