ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در تدریس ریاضی چگونه کلاس ریاضی را جذاب کنیم

چگونه کلاس ریاضی را جذاب کنیم

چگونه کلاس ریاضی را جذاب کنیم

در این بخش در رابطه با اینکه چگونه کلاس ریاضی را جذاب کنیم و کاری کنیم تا برای دانش آموزان دانشجویان جذابیت بیشتری داشته باشد به گونه ای که درس را بهتر یاد بگیرند توضیحاتی ارائه می گردد. فقط اینکه سطح علمی کلاس بالا باشد و کلاس ها به لحاظ علمی پربار باشد کافی نیست بلکه در کنار آن باید مطالب به گونه ای جذاب ارائه گردد تا شاگردها به درس علاقه مند شوند و ریاضی را خوب یاد بگیرند.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس ریاضی:
چگونه درآمد بالایی از کار تدریس ریاضی کسب کنیم؟



یک عامل بسیار مهم که می تواند به جذاب تر شدن کلاس های ریاضی بسیار کمک کند این است که تا جایی که ممکن است سعی کنید کلاس دو طرفه باشد. کلاس هایی که در آن فقط مدرس و استاد ریاضی حرف می زند به شدت خسته کننده است و شاگردها اصلا مطالب را یاد نمی گیرند. به هر میزان ریاضی را خوب هم درس بدهید اگر خود دانش آموزان و یا دانشجویان در بحث آموزش مشارکت نداشته باشند فایده ای ندارد. وقتی در کلاس سوال می پرسید علاوه بر اینکه همه ی شاگردها حواسشان را بیشتر جمع می کنند، افراد حاضر در کلاس توجه بیشتری به مطالب خواهند کرد و روند یادگیری بهتر اتفاق می افتد. بسیاری از شاگردها حین سوال و جواب مطالب را متوجه می شوند و وقتی مطالب را از زبان همکلاسی های خودشان می شنوند و می بینند که همکلاسی آنها درس را فهمیده است خودشان هم علاقه بیشتری به یادگیری نشان خواهند داد.

پیشنهاد می شود مقاله
موفق شدن در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا را هم بخوانید.

وقتی از یکی از شاگردهای خودتان سوالی می پرسید و جواب را بلد نیست و از نفر بعدی می پرسید و ایشان تا حدودی جواب را ارائه می دهد و به همین ترتیب سوال و جواب ادامه پیدا می کند بسیار کلاس متنوع تر و جذابتری خواهید داشت. با این روند همه حواسشان جمع است و کسی حواسش پرت نخواهد شد. در کل سوال پرسیدن در کلاس و مشارکت دادن شاگردها بسیار به افزایش بازدهی کلاس کمک خواهد کرد. حتی در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم نباید فقط خودتان در کلاس حرف بزنید و با پرسیدن سوال های مختلف و نظر خواهی از شاگرد خودتان می توانید کلاس را به سمت حالت دو طرفه و مکالمه ای پیش ببرید تا روند یادگیری بهتر اتفاق بیفتد.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
مهمترین پارامترهای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی



عامل دیگری که می تواند به شما در جذاب تر شدن کلاس ریاضی کمک کند این است که مثلا اگر می خواهید 90 دقیقه تدریس کنید برای کل 90 دقیقه تدریس برنامه داشته باشید و مطالب را به گونه ای ارائه کنید که تنوع داشته باشد. از اول تا آخر کلاس لازم نیست فقط درس بدهید و حرف بزنید. بخش از کلاس را تدریس کنید و بخش دیگر را تمرین حل نمائید. یکی دو بار استراحت کوتاه 5 تا 10 دقیقه ای بدهید. در قسمت هایی از کلاس می توانید به شاگرد یا شاگردهای خودتان زمان بدهید تا تمرین حل کنند. به این ترتیب با ایجاد تنوع باعث افزایش جذابیت کلاس شده اید و در عین حال با درگیر کردن شاگردها با درس باعث شده اید که درس را بهتر آموزش ببینند. در کنار در نظر گرفتن موارد گفته شده سعی کنید با استفاده از انیمیشن، فیلم و عکس و استفاده از انواع امکانات سمعی و بصری جذابیت کلاس را بیشتر کنید.

برای جذب شاگرد و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی تبلیغ خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه در همین سایت www.Tadris-Riazi.com که تخصصی ترین سایت در زمینه تدریس ریاضی است ثبت نمائید. برای شروع در بالای همین صفحه بر روی ثبت آگهی جدید کلیک نمائید.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 6734
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.