ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی بهترین روش یادگیری ریاضی

بهترین روش یادگیری ریاضی

بهترین روش یادگیری ریاضی

در این بخش مطالبی در رابطه با بهترین روش یادگیری ریاضی ارائه می گردد. ریاضی یکی از دروس مهم از ابتدایی تا دانشگاه است و دانش اموزان و دانشجویان رشته های تحصیلی مختلف در تمامی مقاطع با این درس سرو کار دارند. ریاضی اگر مهمترین درس نباشد یکی از مهمترین دروس در دوران تحصیل است. برای حل مسائل و تمرینات مختلف خود درس ریاضی و دروسی مانند فیزیک و شیمی هم خوب بلد بودن این درس اهمیت دارد. در مقطع دانشگاه هم برای دروسی مانند استاتیک، دینامیک و بسیاری از دروس تخصصی رشته های فنی مهندسی تسلط بر درس ریاضی و دروسی مانند هندسه لازم است. در کنکور هم این درس از اهمیت بالایی برخوردار است و چون دانش آموزان به صورت کلی میانه خوبی با این درس ندارند، اگر شخصی این درس را خوب بزند در نهایت در تراز و رتبه ایشان تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت. در ادامه در رابطه با بهترین روش یادگیری ریاضی در شرایط مختلف توضیحاتی اارئه می گردد.

بهترین روش یادگیری ریاضی در کلاس ریاضی

در کلاس ریاضی بهترین راهکار برای یادگیری این درس این است که در ردیف های جلوی کلاس جایی برای نشستن پیدا کنید و کمی زودتر از حضور معلم ریاضی در کلاس خودتان آنجا حاضر باشید. وقتی در ردیف های جلوتر می نشینید با دانش اموزان و دانشجویانی که به درس علاقه دارند همنشین خواهید بود و همین یک نکته در روند یادگیری شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. در ضمن، برای اینکه حواس شما جمع تر باشد حتما جزوه بنویسید و با سرعت هم جزوه بنویسید به گونه ای که بتوانید به درس هم گوش بدهید. مهمترین نکات را به صورت خلاصه یادداشت نمائید.

بهترین روش یادگیری ریاضی در طول ترم

بهترین کاری که در طول ترم برای یادگیری بهتر درس ریاضی می توانید انجام دهید این است که در طول ترم برای آموزش آن وقت بگذارید و خواندن درس را به ایام امتحانات موکول نکنید. در کلاس های خودتان در مدرسه و دانشگاه به صورت منظم و فعال شرکت کنید، قبل از کلاس درس را پیش مطالعه نمائید و مرور درس ارائه شده بعد از کلاس را از یاد نبرید. ریاضی برای یادگیری به تمرین حل کردن نیاز دارد و تنها افرادی می توانند  به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنند که در طول ترم برای آموزش این درس مهم وقت گذاشته باشند. در ایام امتحانات فرصت کافی برای تسلط پیدا کردن بر درس نخواهید داشت و حتی احتمال این می رود که قبول نشوید.

بهترین روش یادگیری ریاضی در ایام امتحانات

علاوه بر طول ترم، در ایام امتحانات هم باید عملکرد خوبی داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین نمره را بگیرید. این درست نیست که بگوئی چون در طول ترم درس را خوانده ام در ایام امتحانات دیگر درس را نمی خوانم. در طول ترم درس خواندن بسیار خوب است اما در ایام امتحانات هم برای جمع بندی و رفع اشکال بهتر است وقت بگذارید. اگر اشکالاتی دارید در این ایام چند جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی داشته باشید و از اساتید خصوصی مجرب کمک بگیرید. حل نمونه سوالات امتحانی هم یکی از بهترین کارهایی است که در این ایام می توانید انجام دهید.

بهترین روش یادگیری ریاضی برای موفقیت در کنکور

اگر در حال مطالعه ریاضی برای کنکور هستیدف تمام مواردی که در بالا گفته شد می تواند کمک کننده و موثر باشد. ولی به هر حال در کنار رعایت کردن موارد ذکر شده باید ملاحظات خاصی را برای خود کنکور در نظر داشته باشید. مطالعه مقاله .... در این زمینه بسیار مفید است. سعی کنید در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب خوانده باشید و برای هر مبحث چند تمرین را مورد بررسی قرار داده باشید. در ادامه باید سراغ تست زنی بروید و تست های استاندارد کار کنید. برای اینکه بتوانید در کنکور سوالات ریاضی را پاسخ دهید باید به صورت کامل بر مباحث مسلط باشید. بنابراین هر مبحثی را که می خوانید تا مسلط شدن بر آن متوقف نشوید.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 6448
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
تدریس خصوصی آنلاین ریاضی دکتریIPM، فوق ریاضی شریف
آگهی 8 ستاره
جواد گلی پور
تهران
تلفن 09120522135
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.