ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی نحوه درست تمرین کردن ریاضی برای موفقیت در امتحان

نحوه درست تمرین کردن ریاضی برای موفقیت در امتحان

نحوه درست تمرین کردن ریاضی برای موفقیت در امتحان

در این مقاله درست تمرین کردن درس ریاضی برای موفقیت در امتحان ریاضی مورد بررسی قرار گرفته است. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق باشید باید تمریناتی متعددی را حل کنید و در عین حال نحوه درست تمرین کردن ریاضی را هم بدانید.



ابتدا باید تمرینات حل شده توسط ".معلم ریاضی." خود را حل نمائید. در مرحله بعد برای جا افتادن بهتر مطالب و تسلط بیشتر بر درس لازم است تا خودتان در منزل تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید. میزان یادگیری و تسلط شما در درس ".ریاضی." ارتباط مستقیم با تعداد تمریناتی دارد که حل می کنید. بدون شرکت در جلسات تدریس ریاضی نمی توان تمرین حل کرد ولی بدون حل مسئله و تمرین هم هرگز نمی توان ریاضی را آموخت. برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید. کلید یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی حل تمرین است. شما با حل تمرین آن بخشی از ذهنتان که باید از پس حل تمرینها و مسائل ریاضی بر بیاد را قوی تر می کنید. مطالعه کنید: چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم



بعد از کلاسهای ریاضی در منزل یا خوابگاه مثالها و تمریناتی که در کلاس حل شده است را دوباره بررسی نمائید. آیا نکته ای وجود دارد که خوب یاد نگرفته باشید؟ آیا راه حل را خوب می فهمید؟ سعی کنید خودتان دوباره تمرینات و مثالها را حل کنید. اگر همان روز خسته بودید، ایرادی ندارد روز بعد این کار را انجام دهید ولی اجازه ندهید فاصله زیادی بیفتد. هر سوال یا اشکالی از تمرینات حل شده داشتید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید. حین حل تمرینات و سوالهای ریاضی به درستی از حل تمرین استفاده نمائید. استفاده درست از حل تمرین به این معنی است که خیلی سریع سراغ جواب نروید. بر روی هر کدام از تمرینات و مسائل حداقل 10 دقیقه فکر کنید. وقتی فکر می کنید قوی تر می شوید. لازمه این کار آن است که ریاضی را در طول ترم بخوانید. در ایام امتحانات زمان کافی برای حل تمرینها با این روش وجود ندارد. شاید ترمهای قبل در طول ترم کمتر درس می خواندید و در ایام امتحانات سعی می کردید کل درس را بخوانید. توصیه می شود این ترم روند کاری خودتان را تغییر دهید. اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید اوایل یا اواسط ترم است، از همین امروز مطالعه درس ریاضی را شروع کنید. برای خودتان برنامه ریزی کنید و در طول روز به آن وقت اختصاص دهید. اگر الان که این مقاله را مطالعه می کنید ایام امتحانات فرا رسیده است، به هر حال فعلا نمی توان این روش را اجرا کرد و برای ترم بعد مد نظر داشته باشید که زودتر مطالعه ریاضی را شروع کنید.



درس ریاضی درسی است که با جرات می توان گفت بدون حل تمرین و مسئله قابل یاد گیری نیست. در کلاسهای اصلی ریاضی در مدرسه و دانشگاه، در کلاسهای خصوصی، حین مرور درس و مطالعه کتاب درسی و جزوه ای که در کلاس یادداشت شده است و .... در همه ی این حالتها دانش آموز یا دانشجو در حال آموزش دیدن است. در تمامی این حالتهایی که ذکر شد دانش آموز یا دانشجو در حال فهمیدن مطالب و درک کردن آن است. اما کی قرار است به صورت عملی از این مطالب آموخته شده استفاده کند. چون همانطور که می دانید وقتی مطلبی به شما گفته می شود با وجود اینکه شاید تصور کنید 100 درصد آن را فرا گرفته اید ولی به هر حال تا زمانی که نخواهید عملا از آن استفاده کنید مشخص نخواهد شد که در کدام قسمتها اشکال دارید و آیا واقعا مطلب را آموزش دیده اید یا نه. تمرین حل کردن برای درس ریاضی همین حالت را دارد و تا وقتی تمرین و مسئله حل نکرده اید معلوم نخواهد شد آیا واقعا درس را بلد هستید یا نه. تمرین حل کردن در واقع استفاده عملی از آموخته های خودتان است. با حل مسائل مختلف هم درس مرور می شود و هم متوجه خواهید شد در کدام بخش ها اشکال دارید. ولی در نهایت درست تمرین کردن ریاضی هم بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید تمرینات را خوب مورد بررسی قرار دهید و روی نحوه حل آن فکر کنید. اگر 10 دقیقه به یک سوال فکر کنید و راه حل مختصری بنویسید در همین 10 دقیقه فکر کردن ذهن شما قوی تر می شود. حتی اگر به راه حل درست هم نرسید در نهایت این روند باعث تقویت توانایی های شما می شود. این مقاله را هم بخوانید: چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم



صورت سوال را یک بار دیگر بخوانید و معلومات و مجهولات را برای خودتان مشخص کنید. سعی کنید بین داده های سوال و خواسته های آن ارتباطی برقرار کنید. روی سوال فکر کنید و تامل نمائید. قبل از زمان تعیین شده سراغ راه حل آماده سوال نروید. از ذهن خودتان کار بکشید و فکر کردن و جستجوی راه حل ها را تمرین کنید. اگر چند سوال را به این ترتیب حل کنید و بعد از تلاش برای پیدا کردن راه حل به جواب نگاه کنید کم کم راه می افتید. باید ذهن خودتان را به فکر کردن عادت دهید. در نهایت بعد از طی این مرحله حل تمرینات برای شما راحت و راحت تر خواهد شد. برای هر مبحث تا جایی که وقت دارید تمرین حل کنید تا تسلط شما بیشتر و بیشتر شود. البته باز هم اگر تمرین جدیدی دیدید روی آن فکر کنید و از تمرینات سخت و چالشی استقبال نمائید. تمرینات سخت تر شما را قوی تر خواهد کرد. بعد از نوشتن راه حل سوال جواب درست را ببینید و راه حل خودتان را با آن مقایسه کنید. اگر درست است که بسیار خوب می باشد و اگر اشتباه است از اشتباه خودتان برای تمرینات دیگر درس بگیرید. به این ترتیب تمرینات بعدی بهتر و بهتر خواهید شد. اگر این روند را در نظر داشته باشید به صورت مداوم قوی و قوی تر می شوید و حل کردن سوالات برای شما آسان تر خواهد شد. ممکن است ابتدای کار کمی سخت به نظر برسد. ولی شما با تلاش و مداومت پیشرفت می کنید و حل تمرینات برای شما راحت تر خواهد شد.



برای درک بهتر و فهمیدن درس ریاضی خیلی مهم است که تمرین حل کنید. وقتی تمرین حل می کنید یعنی عملا می خواهید دانسته های خودتان را به بوته آزمایش بگذارید. اگر واقعا مطلبی را درک کرده باشید از آن برای حل سوالات هم می توانید استفاده کنید. اگر مطالب برای شما خوب درک نشده باشد نمی توانید ارتباط فرمول ها را با خواسته مسئله برقرار کنید و در نتیجه تمرینات را نمی توانید حل کنید. پس خود این یک آزمون خوب است. اگر می توانید تمرین حل کنید یعنی مطلب را متوجه شده اید. در غیر اینصورت باید دوباره به کتاب و جزوه مراجعه نمائید و یا اشکالات خودتان را یادداشت کنید تا از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی خودتان بپرسید. حل تمرینات تکمیلی: اگر بتوانید تمرینات بیشتری علاوه بر تمرینات داده شده حل کنید سطح تسلط شما بالاتر خواهد رفت. مطالعه مقاله چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم هم مفید است.

منبع: سایت تدریس خصوصی ریاضی


بازدید: 8662
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
تدریس خصوصی آنلاین ریاضی دکتریIPM، فوق ریاضی شریف
آگهی 8 ستاره
جواد گلی پور
تهران
تلفن 09120522135
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.