ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی نمره 20 ریاضی - حل تمرین و مسئله

نمره 20 ریاضی - حل تمرین و مسئله

نمره 20 ریاضی - حل تمرین و مسئله

در این بخش در رابطه با تاثیر حل تمرین و مسئله بر یادگیری بهتر درس ریاضی و 20 گرفتن در این درس مطالبی ارائه می گردد.

همانطور که در مطالب قبلی ارائه شده در همین سایت (سایت تدریس ریاضی) هم گفته شده است، برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم و بلکه حیاتی است. حل تمرین و مسئله باعث می شود از مطالبی که در کلاس درس آموخته اید و یا از مطالبی که حین مطالعه متن کتاب درسی یاد گرفته اید به صورت عملی استفاده کنید. برای 20 گرفتن در درس ریاضی باید وقتی در جلسه امتحان به سوالات پاسخ می دهید راه حلها را بلد باشید و اشتباهی نداشته باشید. وقتی تمرین و مسئله حل می کنید ممکن است حین حل این تمرینات اشتباهاتی مرتکب شوید و چون این اشتباهات را حین حل تمرینات یک بار مرتکب شده اید در جلسه امتحان حواستان جمع تر خواهد بود و در نتیجه به احتمال بیشتری بیست می گیرید. بنابراین حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی به دو شکل و از دو جنبه فایده و مزیت دارد. اول اینکه به صورت عملی از آموخته های خودتان استفاده می کنید و اگر موانع ذهنی ای وجود دارد که حین حل تمرین برای شما مشکل ساز است، بر آنها غلبه خواهید کرد و ثانیا اشتباهاتی که ممکن است حین حل سوالات امتحانی در جلسه امتحان انجام دهید را حین حل تمرینات مرتکب خواهید شد و در نتیجه در امتحان از آنها حذر خواهید کرد. مطمئن باشید هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد و در نتیجه احتمال 20 گرفتن شما در این درس افزایش می یابد. - مطالعه کنید:
چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح باشد که چرا 20 گرفتن در درس ریاضی مهم است؟ در درس ریاضی و یا هر درس دیگری نهایت تسلط شما بر درس وقتی خودش را نشان خواهد داد که در آن درس هیچ اشکالی نداشته باشید و در نتیجه نمره 20 بگیرید. درس ریاضی به خودی خود درس بسیار مهمی است و یادگیری بهتر ان هم برای موفقیت در خود این درس مهم است و هم برای کسب توانایی در پاسخ دادن به مسائل سایر دروس مانند فیزیک اهمیت دارد. در بسیاری از مسائل فیزیک لازم است انتگرالی محاسبه شود و یا مشتق بگیرید. اگر درس ریاضی را خوب بلد باشید در حل مسائل فیزیک هم مسلط تر عمل خواهید کرد. نکته دیگر اینکه وقتی در درس ریاضی هدف بزرگی مانند 20 گرفتن را برای خودتان در نظر می گیرید، این هدف به شما جهت می دهد و کارهایی در طول روز انجام می دهید که هماهنگ با رسیدن به هدفتان باشد. در نتیجه ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای یاد می گیرید. به ورزشکارانی که قصد دارند در ورزشهای المپیک و جهانی شرکت کنند دقت کنید. به حرفهایی که بعد از کسب مدال می زنند توجه نمائید. بیشتر حرفهایی که می زنند حول و حوش کلماتی مانند تمرین، اراده و پشتکار است. برای رسیدن به هر هدفی مداومت و تمرین کردن بسیار مهم است. اگر شما هم در این مقطع زمانی مشغول به تحصیل هستید و قصد دارید در ریاضی 20 بگیرید، حل تمرین و مسئله را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی مد نظر داشته باشید.

در این وب سایت مقالات دیگری هم در زمینه موفقیت در درس ریاضی و 20 گرفتن در این درس ارائه شده است. به عنوان مثال مقاله
20 گرفتن در درس ریاضی - مطالعه درس در طول ترم یا نمره 20 درس ریاضی - استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را مطالعه کنید. قبل از تمرین حل کردن شرکت در کلاسهای ریاضی را مد نظر داشته باشید و متن کتاب درسی را خوب بخوانید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کیند (مشاهده کنید: مدرسین تدریس خصوصی ریاضی) در ادامه ابتدا تمریناتی که در کلاس ریاضی حل شده است را دوباره حل کنید. سپس سراغ تمرینات حل نشده بروید و راه حلی ارائه کنید. روی کاغذ راه حل بنویسید. سپس راه حل خودتان را با توجه به حل المسائل اصلاح کنید. به یاد داشته باشید: حل تمرینات بیشتر ریاضی = تسلط بیشتر بر مطالب = افزایش احتمال 20 گرفتن در درس ریاضی.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 3020
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.