ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی چگونه ریاضی بخوانیم

چگونه ریاضی بخوانیم

چگونه ریاضی بخوانیم

در این بخش در رابطه با نحوه خواندن و مطالعه کردن درس ریاضی توضیحاتی ارائه شده است. اگر سوال چگونه ریاضی بخوانیم برای شما هم مطرح است، مطالعه این مقاله می تواند مفید و موثر باشد.

نحوه خواندن و مطالعه ریاضی در این مقاله توضیح داده می شود. البته برای خوب نتیجه گرفتن در امتحان ریاضی و یا کنکور ریاضی فقط اینکه خودتان چگونه ریاضی را بخوانید دارای اهمیت نیست. بلکه موارد دیگری را هم باید در نظر داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه سراغ نحوه مطالعه ریاضی برویم در کل به این می پردازیم که چه عواملی در خوب نتیجه گرفتن در این درس اهمیت دارد. درست است که باید ریاضی را به صورت اصولی و با روش مناسب آن مطالعه کنید ولی به هر حال نکات دیگری هم باید در نظر گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه گرفتن نمره 20 در درس ریاضی بر روی عبارت
نمره 20 ریاضی کلیک کنید.

برای خوب نتیجه گرفتن در امتحان ریاضی و یا برای اینکه ریاضی کنکور را بالای 50 درصد و یا بیشتر از آن و حتی بالای 80 درصد و ... بزنید باید در کلاس های ریاضی حاضر باشید(مطالعه کنید:
چگونه ریاضیات را در کنکور 100 بزنیم). مهم است که در کلاس های تدریس ریاضی (چه کلاس های مدرسه و دانشگاه و چه کلاس های تدریس خصوصی ریاضی) حضور فعالی داشته باشید. اگر می خواهید هنگام مطالعه درس ریاضی کار شما راحت تر باشد باید در کلاس مطلب را یاد بگیرید. پس از همه ی امکاناتی که در اختیار شما قرار دارد به خوبی استفاده نمائید و فقط روی اینکه خودتان چگونه درس را بخوانید حساب نکنید. البته همانطور که گفته شد، مطالعه درست ریاضی هم بسیار مفید و مهم است ولی وقتی مثلا در کلاس خوب گوش داده اید هنگام مطالعه هم راحت تر مطالب را درک می کنید.

کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید. فکر نکنید کتاب های کمک آموزشی خیلی از کتاب اصلی خودتان بهتر هستند. اتفاقا وقتی که برای تالیف کتاب درسی اصلی شما گذاشته شده است و کارهایی که روی آن انجام شده است روی کتاب های کمک آموزشی انجام نمی شود. کتاب های کمک اموزشی معمولا توسط یک نفر نوشته می شود و ممکن است خوب یا بد باشد. کتاب درسی مجموعه ای از مولفین دارد و روی آن فکر شده است. در همان کتاب درسی تمرینات و مثال های خوب و متعددی را می توانید پیدا کنید. اگر بر مطالب ارائه شده در خود کتاب درسی ریاضی مسلط شدید ایرادی ندارد از کتاب کمک آموزشی هم در کنار آن استفاده نمائید. البته کتاب های کمک آموزشی برای درس ریاضی و یا هر درس دیگری را از انتشاراتی های معتبر تهیه نمائید. - مطالعه کنید:
چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم؟

متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مطالب را درک کنید. مثال های حل شده متن کتاب درسی را خوب بررسی نمائید و سعی کنید یک بار خودتان آنها را حل کنید. شاید بتوان گفت برای درس ریاضی 50 درصد کار حضور در کلاس ها، مرور درس و خواندن متن کتاب درسی است و 50 درصد دیگر آن هم حل تمرین و مسئله می باشد. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله خیلی مهم است. اگر بتوانید خوب تمرین حل کنید و روی تمرینات وقت بگذارید و خودتان تلاش کنید راه حل بنویسید خیلی پیشرفت می کنید. با حل کردن تعداد کافی تمرین و مسئله و با تسلط بر درس حتی می توانید در امتحان ریاضی 20 بگیرید.

بنابراین، با توجه به مطالب گفته شده، در پاسخ به سوال چگونه ریاضی بخوانیم می توان گفت: در مرحله اول در کلاس های ریاضی شرکت کنید. در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و برای اینکه حواستان در کلاس جمع باشد و در عین حال بعدا منبع خوبی برای مطالعه داشته باشید جزوه بنویسید. در طول ترم ریاضی را بخوانید و مطالعه آن را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. اگر در طول ترم درس نخوانید، چون مطالب به صورت پیوسته است، از جایی به بعد چیزی را متوجه نخواهید شد و فقط در کلاس هستید و مطالب برای شما نامفهوم خواهد بود. پس جلسه به جلسه با استاد و کلاس پیش بروید. در طول ترم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. روی کتاب درسی خیلی حساب کنید و آن را خوب بخوانید. برای تمرینات خودتان راه حل بنویسید و بعد جواب را ببینید. سطحی خوانید نکنید و سعی کنید مطالب را درک نمائید. در صورت لزوم از مدرسین و معلم های خصوصی ریاضی کمک بگیرید. یادگیری بهتر ریاضی بیش از هر عاملی به خودتان بستگی دارد و به اینکه چقدر برای خواندن این درس وقت گذاشته اید. با افراد موفق و دانش اموزان و دانشجویان زرنگ که معمولا در ردیف های جلوی کلاس می نشینند نشست و برخاست داشته باشید و از آنها الگوبرداری کنید. - حتما بخوانید:
چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 2023
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.