ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی چگونه در درس ریاضی قوی تر شویم

چگونه در درس ریاضی قوی تر شویم

چگونه در درس ریاضی قوی تر شویم

برای اینکه در درس ریاضی قوی تر شوید و پایه ریاضی خودتان را تقویت کنید در مرحله اول باید برای ایجاد تغییرات مثبت در خودتان تصمیم جدی بگیرید. باید ترم به ترم برای نمره ای که می خواهید بگیرید تصمیم جدی داشته باشید و بر روی برگه کاغذی بنویسید که چه نمره ای را در نظر داری. به عنوان مثال اگر ترم های قبل نمره شما حدود 12 بوده است این ترم تصمیم بگیرید حدود 15 و بیشتر بگیرید. ترم بعد نمره خودتان را به بالاتر از 17 برسانید و ترم بعد از آن هم می توانید روی نمره 20 حساب کنید. برای اینکه در هر زمینه ای بخواهید پیشرفت کنید باید یک معیار برای اندازه گیری پیشرفت خودتان داشته باشید. مثلا برای درس ریاضی اینکه نمره خودتان را افزایش دهید معیار خوبی است. قاعدتا وقتی در این درس نمره بالاتری می گیرید می توان نتیجه گرفت که پیشرفت کرده اید و در ریاضی قوی تر شده اید. بنابراین باید بتوانید اندازه بگیرید تا پیشرفت شما مشخص شود.



پیشنهاد ویژه سایت تدریس ریاضی: چگونه ریاضی را پایه ای و مفهومی آموزش ببینیم؟

همانطور که گفته شد برای قوی تر شدن در درس ریاضی زیاد هم عجله نکنید و مرحله به مرحله پیشرفت کنید. اگر بخواهید یک مرتبه از نمره 12 به 20 برسید ممکن است ذهن شما و ضمیر ناخودآگاه شما این میزان تغییر برایش باور کردنی نباشد و چون باور نمی کنید که این اتفاق بیافتد در نتیجه کاری هم انجام نمی دهید. ولی رسیدن از نمره 12 به 15 باور کردنی است و می توانید روی آن حساب کنید. ذهن شما هم قبول می کند که اگر درست تر عمل کنید می توانید چنین تغییری را رقم بزنید. پس در مرحله اول برای خودتان تعیین کنید که این ترم چه هدفی دارید و در درس ریاضی می خواهید چه نمره ای بگیرید. در این حالت برای رسیدن به هدف خودتان برنامه یزی می کنید و بهتر درس می خوانید و نتیجه جنبی رسیدن به این هدف آن خواهد بود که در درس ریاضی قوی تر خواهید شد.



مطالعه مقاله چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم هم در زمینه یادگیری بهتر ریاضی مفید است.

برای اینکه بتوانید راحت تر و بهتر از پس سوالات ریاضی بربیائید باید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است و به هر میزان تمرینات بیشتری حل کنید در درس ریاضی هم قوی تر خواهید شد. البته درست تمرین حل کردن هم مهم است. باید روی تمرینات فکر کنید. اگر در 1 ساعت 4 تمرین حل کنید و روی هر کدام در حدود 10 دقیقه تفکر و تامل کرده باشید و تلاش کرده باشید جواب را پیدا کنید بهتر است تا در همان زمان 10 تمرین حل کرده باشید و فقط جواب ها را نگاه کرده باشید. عضلات ورزشکاران هم وقتی قوی تر می شود که وزنه سنگین تر به نسبت توانایی خودشان می زنند و سعی می کنند رشد نمایند. ذهن شما هم وقتی در مسیر پیشرفت قرار می گیرید و تقویت خواهد شد که روی تمرینات فکر کنید و به نسبت خودتان سعی کنید روی تمرینات سطح بالاتر کار کنید. البته در مراحل اولیه یادگیری هر مبحث سعی کنید تمریناتی که در کتاب و یا در کلاس حل شده است را مورد بررسی قرار دهید تا راه حل ها را آموزش ببینید. در ادامه خودتان سعی کنید تمرینات جدید را حل کنید.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم را هم مطالعه کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که میزان یادگیری ریاضی شما به میزان حضور شما در کلاس های ریاضی هم بستگی دارد. در طول ترم به یادگیری علاقه نشان دهید و در کلاس خوب گوش دهید. سوال بپرسید و برای یادگیری مشتاق باشید. همینکه در کلاس 50 درصد مطالب را یاد بگیرید در نهایت در سایر زمان ها برای یادگیری درس زمان کمتری می گذارید و یا به جای اینکه مطالب اولیه را بخوانید تمرینات بیشتری حل می کنید و پایه ریاضی خودتان را قوی تر و قوی تر می کنید.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 5074
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
تدریس خصوصی آنلاین ریاضی دکتریIPM، فوق ریاضی شریف
آگهی 8 ستاره
جواد گلی پور
تهران
تلفن 09120522135
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.