ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در ریاضی کنکور بهترین روش های تست زنی و مطالعه درست ریاضی کنکور

بهترین روش های تست زنی و مطالعه درست ریاضی کنکور

بهترین روش های تست زنی و مطالعه درست ریاضی کنکور

در این مقاله مطالب بسیار مفیدی در رابطه با بهترین روش ها برای تست زنی و مطالعه صحیح ریاضی کنکور ارائه شده است. اگر می خواهید در کنکور موفق باشید و ریاضی را بالا بزنید این مقاله را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی کنکور بر روی عبارت
تدریس خصوصی ریاضی کنکور کلیک کنید. مطالعه مقاله نکاتی برای موفقیت در ریاضی کنکور هم مفید است.

1- یادگیری صحیح مباحث درسی: برای موفق شدن در ریاضی کنکور باید سعی کنید در مرحله اول مطالب و مباحث درسی را به خوبی یاد بگیرید. خیلی برای تست زنی عجله نداشته باشید. در ضمن، بدون مطالعه متن کتاب درسی و بدون حل کردن مثال و تمرین سراغ تست زنی نروید. تست زنی به شما یاد می دهد که در یک مبحث خاص چگونه با یک سوال مشخص برخورد داشته باشید. بنابراین فقط با تست زنی نمی توانید بر مباحث به صورت کلی مسلط شوید و فقط بخش هایی از مطالب را خواهید دید. باید ابتدا درس را بخوانید و خوب یاد بگیرید و سپس سراغ تست زنی بروید.

2- استفاده از تکنیک های تست زنی در کنکور: بسیاری از افراد وقتی در رابطه با تکنیک های تست زنی درست با آنها حرف زده می شود می گویند که این موارد را به خوبی بلد هستند و حتی وقتی در منزل تست کار می کنند از این روش ها استفاده می نمایند. اما متاسفانه در جلسه کنکور به دلیل استرس و یا باور نداشتن به درستی این روشها، تکنیک های تست زنی درس را اجرا نمی کنند و در نتیجه درصد خوبی نمی زنند. اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که تست هایی که بلد نیستید را نزنید. این تکنیک بسیار واضح است ولی بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند. اگر تست اشتباه بزنید نمره منفی می گیرید. پس به راحتی از کنار تست هایی که بلد نیستید عبور کنید. تست هایی که وقت گیر هستند را علامت بزنید تا بعدا پس از بررسی تمام تست ها و پس از پایان دادن به آزمون دوباره سراغ آنها بروید و پاسخ دهید.

مطالعه مقاله
نحوه تست زدن برای ریاضی کنکور، ریاضی نهم و دهم هم مفید است.

3- حین مطالعه ریاضی نکته برداری کنید: نکته برداری حین مطالعه درس ریاضی از جنبه های مختلفی مفید است. وقتی نکته برداری می کنید تمرکز شما افزایش می یابد و حواستان جمع تر خواهد شد. در ضمن بعدا که می خواهید درس ریاضی را مرور کنید با استفاده از این خلاصه برداری هایی که دارید سریع تر می توانید مرور را انجام دهید و در نتیجه در زمان شما صرفه جویی خواهد شد. حتی می توانید حین تمرین حل کردن و تست زنی هم مهمترین نکات را یادداشت نمائید.

4- در اولویت قرار دادن کتاب درسی ریاضی: بسیاری از دانش آموزان چون کتاب درسی ریاضی یا سایر دروس به آسانی در اختیار آنها قرار دارد و هزینه تهیه آن به نسبت کتاب های کمک اموزشی پایینتر است و زرق و برق کمتری دارد، آن را دست کم می گیرند. این در حالی است که اگر کتاب درسی را 100 درصد بلد باشید و به اندازه کافی تست زده باشید و درست تست زدن را بلد باشید حتما در کنکور درصد خوبی کسب خواهید کرد. بنابراین نه تنها کتاب درسی ریاضی را دست کم نگیرید بلکه آن را به عنوان بهترین و مهمترین منبع مطالعه برای امتحان و کنکور بسیار خوب بخوانید و اجازه ندهید هیچ اشکالی برای شما باقی بماند.

حتما بخوانید:
چگونه تست کنکور ریاضی بزنیم

5- نحوه مطالعه صحیح ریاضی کنکور: روش صحیح مطالعه ریاضی برای کنکور این است که در مرحله اول سعی کنید درس را خوب بفهمید. اگر کلاس های ریاضی شما در مدرسه هنوز تمام نشده است در این کلاس ها به صورت کامل شرکت نمائید. در کلاس های ریاضی سوالات خودتان را بپرسید و از این کلاس ها به عنوان یک فرصت خوب استفاده نمائید. همزمان با کلاس ها درس را بخوانید تا از خوب فهمیدن آن توسط خودتان مطمئن شوید و مشخص شود در چه بخش هایی اشکال دارید. شرکت در 100 جلسه کلاس تدریس ریاضی بدون درس خواندن و حل تمرین توسط خودتان فایده ندارد.

6- تمرین حل کردن برای موفقیت در ریاضی کنکور مهم است: برای قوی کردن پایه ریاضی و حتی 20 گرفتن در امتحان ریاضی باید به تمرین حل کردن اهمیت زیادی بدهید. حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است. یک ورزشکار، بازیگر سینما، بازیکن فوتبال، هنرمند و ... برای بهتر و بهتر شدن تنها کاری که لازم است انجام دهید بیشتر تمرین کردن است. شما هم برای یادگیری ریاضی و تسلط بر آن و حتی برای تبدیل شدن به یک ریاضی دان و نابغه شدن در ریاضی فقط لازم است تمرین حل کنید. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند بیشتر تمرین حل کرده اند و برای یادگیری آن بیشتر وقت گذاشته اند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید:
چگونه ریاضیات را در کنکور 100 بزنیم

7- تست زنی برای موفق شدن در ریاضی کنکور: اگر وقت کردید همه ی تست های کنکورهای گذشته سراسری و آزاد را بزنید و حتی چند بار این تست ها را بزنید. هر چه تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر است. البته باید تست زنی درست و اصولی را هم در نظر داشته باشید. در ابتدای کار اگر بر مبحثی خیلی مسلط نبودید می توانید بدون در نظر گرفتن زمان تست بزنید. 20 تا 50 تست را به این شکل بزنید. روی تست های تامل و تفکر کنید و نکات مهم را یادداشت نمائید. در ادامه برای همان مبحث تست های بیشتری بزنید و این بار زمان را هم در نظر داشته باشید. سعی کنید در زمان استاندارد تست بزنید. حین تست زنی و یا مطالعه درس ریاضی نکات مهم را یاداشت کنید تا در ایام نزدیک کنکور دوباره مرور نمائید.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 2048
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.