ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در ریاضی کنکور نحوه موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد 100 در ریاضی

نحوه موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد 100 در ریاضی

نحوه موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد 100 در ریاضی

در این مقاله در رابطه با نحوه موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد 100 در ریاضیات کنکور توضیح داده شده است. اگر می خواهید در ریاضی کنکور عملکرد بسیار خوبی داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین ریاضیات کنکور کلیک کنید:
تدریس خصوصی ریاضی کنکور

برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور باید سعی کنید از همان اوایل دوره متوسطه دوم و یا دبیرستان درس ریاضی را خوب بخوانید تا پایه ریاضی شما قوی باشد. به هر حال، وقتی شما پایه ریاضی قوی ای داشته باشید در ایام کنکور هم کارتان راحتتر خواهد شد. موفقیت در ریاضی کنکور فقط به این شکل نیست که شما تعداد زیادی تست کنکور کار کنید. در بسیاری از موارد دانش آموزان بدون اینکه درس را به صورت پایه ای مطالعه کرده باشند و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشند سراغ حل تست کنکور و تست زنی می روند. در این حالت سعی می کنند از روی پاسخ هایی که برای تست ها ارائه شده است درس را یاد بگیرند. ولی به هر حال این روش اصلا روش درستی نیست. هر تستی ممکن است از یک مبحث خاص مطرح شده باشد و یادگیری از طریق تست زنی نمی تواند باعث شود که شما بر کل مباحث تسلط پیدا کنید.

به هر میزان در زمانی که در حال مطالعه درس ریاضی هستید بهتر عمل کنید و مباحث را به صورت درست تر و پایه ای تر یاد بگیرید، در مرحله تست زنی هم کار شما راحت تر خواهد بود. درست است که باید تست ها را در زمان کم پاسخ دهید ولی خیلی هم برای پیدا کردن روش های عجیب غریب و میان بر اصرار نداشته باشید. سعی کنید در مرحله اول از روش های معمول ارائه شده در کتاب درسی به پاسخ برسید. اگر در ادامه روش هایی را دیدید که پایه درست علمی داشت و مطمئن بودید که برای همه ی تست ها درست جواب می دهد می توانید از آن روش ها هم استفاده نمائید.

نکته دیگری که برای بالا زدن درس ریاضی در کنکور مد نظر داشته باشید این است که خیلی دنبال نکات کنکوری و راه حل های میانبر نباشید. در بعضی از موارد این نکات می تواند مفید باشد ولی بهتر از آن این است که مباحث را به صورت پایه ای یاد گرفته باشید و از روشهای معمول و بر پایه علمی بتوانید تست ها را حل کنید. مسلما تکنیکهایی وجود دارد که اگر از آنها آگاهی داشته باشید می توانید در کنکور بهتر عمل کنید و بد نیست نحوه برخورد صحیح با تست ها را یاد بگیرید. ولی به هر حال اگر بخواهید برای هر تست یک نکته کنکوری حفظ کنید حجم زیادی از نکات را خواهید داشت که به خاطر سپردن همه ی انها سخت خواهد شد و احتمال اینکه افزایش کنید بیشتر می شود. پس روند عادی حل تمرینات و تست ها را یاد بگیرید. اگر می خواهید در حل تست ها سرعت خوبی داشته باشید باید با حل تمرینات و تست های زیاد تسلط خودتان را بر مباحث افزایش دهید. اگر به صورت 100 درصدی مسلط باشید در پاسخ دهی به تست ها سرعت خوبی هم خواهید داشت و لازم نخواهد شد انواع نکات کنکوری عجیب غریب را حفظ کنید.

مطالعه کنید:
راهکارهای عالی برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور



اگر هنوز کلاسهای مدرسه برای شما ادامه دارد و فارغ التحصیل نشده اید سعی کنید در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت کنید و از کلاسهای خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. برای موفقیت در ریاضی کنکور باید مطالب به خوبی برای شما جا بیافتد. در کلاس ریاضی روی مطالب بحث می شود و می تواند خیلی خوب توسط شما مورد بررسی قرار گیرد. شرکت در کلاسهای ریاضی برای یادگیری عمقی آن مهم است.

در نهایت در پاسخ به سوال چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم نکته دیگری هم باید در نظر گرفته شود. نکته بسیار مهم پایانی این است که برای موفقیت در ریاضی کنکور باید تست های کنکور استاندارد بزنید. برای زدن هر تستی وقت نگذارید. تست های کنکور ریاضی سالهای قبل بهترین تست هایی است که می توانید بزنید. تست های مهمتر را علامت بزنید تا بعدا مرور نمائید.

بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است. در نهایت باید با زدن تست های کنکوری استاندارد ریاضی تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. نکات مهم تست های کنکوری ریاضی را یادداشت نموده و تست های مهمتر را علامت بزنید. به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید.

حتما بخوانید:
بهترین روش های تست زنی و مطالعه درست ریاضی کنکور

برای ارائه پاسخ بهتر به سوال چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم می توان گفت که اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید باید با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را قرار دهید. برنامه درسی شما باید مرور مطالب ارائه شده را هم شامل شود. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور نمائید. در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید. در ایام نزدیک به کنکور، این جزوات می تواند برای مرورهای سریع مفید و موثر باشد. در ادامه تمرین و مسئله حل کنید. برای درس ریاضی حل تمرین بسیار مهم است. تمرینها را خوب بفهمید و برای خودتان توضیح دهید. اگر تمرین یا سوالی را نتوانستید حل کنید از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در نهایت تست بزنید. هر چه تست های بیشتری برای ریاضی کار کنید بهتر است.

عامل دیگری که برای 100 درصد زدن ریاضی کنکور مهم است پشتکار و تلاش خودتان است. اگر می خواهید در کنکور و ریاضی کنکور موفق باشید باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و تا جایی که می توانید در ایام کنکور از وقت خودتان به بهترین شکل استفاده نمائید. با داشتن تلاش و پشتکاری حتی می توانید از کسانی که از نظر بهره هوشی از شما بالاتر هستند پیشی بگیرید. هیچ عاملی جای تلاش و پشتکار را برای موفقیت در ریاضی کنکور، موفقیت در کنکور و موفقیت در زندگی نمی گیرد.

در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودتان جزوه یادداشت کنید و در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. هر نکته ای که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. اگر به امید جزوه دیگران باشید، ممکن است بسیاری از مطالب که به نظر خودتان مهم است را دیگران یادداشت نکنند. مطلب دیگر اینکه شما جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ممکن است دوستانتان در جزوه و یادداشت هایشان از علامت های اختصاری و ... استفاده کنند که فقط برای خودشان معنی داشته باشد. در ضمن وقتی مطلبی را بر روی کاغذ می آورید، خودتان آن را بهتر یاد می گیرید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید:
نکاتی برای موفقیت در ریاضی کنکور

در قدم بعد سراغ تمرینها و مسائل جدید بروید. سعی کنید تمرینهای جدید را خودتان حل کنید. به هر تمرینی در حد ده دقیقه فکر کنید و برای آن وقت بگذارید. در نهایت بعد از وقت گذاشتن برای هر تمرین می توانید سراغ حل المسائل بروید. اینکه هر تمرینی را که دیدید سراغ حل المسائل بروید روش درستی نیست. ابتدا خودتان به مسائل جدید فکر کنید و برای انها راه حلی ارائه بدهید. در نهایت اگر نتوانستید مسئله یا تمرین را حل کنید حل االمسائل را ببینید.

خودتان بهتر می دانید، شما در جلسه کنکور به مباحثی می توانید پاسخ دهید که بر آنها مسلط باشید و حضور ذهن کامل داشته باشید. خیلی وقتها برای جواب دادن به یک تست یک فرمول را لازم دارید و آن فرمول یادتان رفته است. بنابراین با مرورهای منظم سعی کنید فراموشی در جلسه کنکور را به حداقل برسانید. در برنامه درسی خودتان حتما مرور را در نظر بگیرید.

شرکت در جلسات تدریس ریاضی برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور لازم است. در کلاس تدریس ریاضی بقیه دانش آموزان هم ممکن است سوالاتی بپرسند و دوباره این سوالها به بهتر جا افتادن مبحث برای شما کمک زیادی بکند. وقتی روی مبحثی بحث می شود برای همه خوب است و همه ی دانش آموزان بهتر آن را یاد میگیرند. سوالاتی که در کلاس تدریس ریاضی پرسیده می شود شاید نکات مهمی داشته باشد که وقتی شما خودتان درس را می خوانید و در کلاس شرکت نمی کنید به نظرتان نرسد.

مطالعه نمائید:
نحوه تست زدن برای ریاضی کنکور، ریاضی نهم و دهم

بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و ریاضی کنکور و ... سعی کنید مطالب را خوب مرور کنید. مرور شما نباید بیش از یک روز با برگزاری کلاس فاصله داشته باشد. نکاتی که حین مرور هم به نظرتان می رسد را در همان دفترچه کلاسی یادداشت کنید. پس بخشی از برنامه شما هم به مرور اختصاص پیدا می کند.

حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای درس ریاضی: بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است.

تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.

بخوانید:
چگونه ریاضیات را در کنکور 100 بزنیم

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 1903
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.