ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در تدریس ریاضی بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس خصوصی و گروهی

بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس خصوصی و گروهی

بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس خصوصی و گروهی

در این مقاله در رابطه با بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس خصوصی و گروهی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در تدریس ریاضی موفق باشید مطالعه این مقاله برای شما مفید است.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس ریاضی:
موفق شدن در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا

بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس خصوصی

در این بخش در رابطه با بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس های خصوصی توضیح داده می شود. در کلاس های خصوصی باید متناسب با شاگردی که در کلاس حضور دارد ریاضی را تدریس کنید. اگر به این ترتیب عمل کنید همواره روش تدریس شما بهترین روش خواهد بود. متناسب با شاگردی که در کلاس حضور دارد به این معنی که سعی کنید به گونه ای تدریس کنید که برای شاگرد شما مفید باشد. همیشه لازم نیست مطالب علمی خیلی سطح بالایی ارائه شود. باید با پرسیدن سوال حین ارائه درس به تدریج خودتان را تنظیم کنید. باید سعی کنید درس را به گونه ای ارائه دهید که اشکالات شاگرد شما برطرف شود. در کلاس های خصوصی این کار بسیار راحت تر است. چرا که شما فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارید و بسیار راحت است که از ایشان بپرسید چه نوع تدریسی را می پسندد و در چه مباحثی اشکال دارد. بنابراین در کلاس های خصوصی ریاضی نباید بدون هیچ گونه بازخوردی و فقط با دیدی که خودتان دارید پیش بروید. باید به صورت مداوم از شاگرد خودتان سوالاتی بپرسید و تشخیص دهید که آیا مطالبی که ارائه می شود برای ایشان مفید است یا نه. اگر ارزیابی شما نشان می دهد پیشرفت زیادی حاصل نشده است باید روش تدریس خودتان را تغییر دهید. بنابراین از مزیت کلاس های خصوصی که انعطاف آن است استفاده کنید و برای هر شاگردی که دارید سطح کلاس را به گونه ای تنظیم کنید که برای ایشان مفید باشد. لزوما اینکه مطالب خیلی سطح بالایی ارائه شود مفید نیست.

مطالعه مقاله
مهمترین پارامترهای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی هم پیشنهاد می شود.

بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس گروهی

در کلاس های گروهی ریاضی که در مدارس و دانشگاهها و در آموزشگاهها برگزار می شود شرایط کمی متفاوت است. در این کلاس های افراد مختلفی با سطح سواد و دانسته های متفاوت حضور دارند و شما نمی توانید درس را به گونه ای ارائه کنید که 100 درصد مطمئن باشید سطح مطالب برای همه مناسب است. اما در کل در این کلاس ها هم می توانید حین تدریس سوالاتی بپرسید و بازخوردهایی بگیرید به گونه ای که مطمئن شوید بهترین کار ممکن را انجام داده اید. در کلاس های تدریس گروهی ریاضی به نظر می رسد بهترین روش تدریس این باشد که سعی کنید کلاس را به سمت ارائه دو طرفه و مباحثه پیش ببرید. البته در مواردی که سرفصل ها زیاد است و استاد ریاضی مجبور است مطالب را با سرعت بالایی ارائه نماید اینکه بخواهید شاگردهای خودتان را هم در ارائه درس شریک کنید و ایشان را بحث و نظر دادن دعوت نمائید کمی سخت خواهد شد. اما به هر حال هر زمان که توانستید این کار را انجام دهید و از شاگردهای خودتان بخواهید که در حبث مشارکت کنند. وقتی از یکی از شاگردها سوالی می پرسید و ایشان را در بحث مشارکت می دهید هم خود ایشان حواسش را جمع تر خواهد کرد و هم بقیه دانش آموزان و یا دانشجویان بهتر گوش خواهند داد. کلاس هایی که به این ترتیب پیش برود بازدهی بالاتری دارد. در ضمن، سعی کنید حین ارائه درس مثال های عینی و ملموس بزنید تا کاربرد مباحث برای شاگردهای شما روشن تر گردد.

این مقاله را هم بخوانید:
چگونه در تدریس ریاضی موفق و درآمد بالا کسب کنیم؟

جمع بندی و نتیجه گیری: با توجه به مطالبی که ارائه شد، برای اینکه بهترین روش تدریس را داشته باشید سعی کنید در مرحله اول بازخورد بگیرید و سوال بپرسید و مباحث را به گونه ای ارائه کنید که برای شاگرد یا شاگردهایتان مفید باشد و در ضمن تا جایی که ممکن است فقط خودتان حرف نزنید و شاگرد یا شاگردهایتان را در ارائه درس مشارکت دهید.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 2616
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.