ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در تدریس ریاضی چگونه در تدریس خصوصی ریاضی به موفقیت بزرگ برسیم؟

چگونه در تدریس خصوصی ریاضی به موفقیت بزرگ برسیم؟

چگونه در تدریس خصوصی ریاضی به موفقیت بزرگ برسیم؟

در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه در تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی موفقیت های بزرگی را کسب کنیم توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس ریاضی:
دانلود مقاله بهترین تجارب تدریس معلم های ریاضی



برای کسب موفقیت های بزرگ در درس ریاضی باید به این درس علاقه داشته باشید. افرادی که به تدریس خصوصی ریاضی علاقه دارند خود به خود خوب تدریس می کنند و شاگردهای راضی ای هم دارند. باید به صورت کامل بر این درس مسلط باشید. به صورت مداوم مطالعه کنید و تمرینات بهتری را برای ارائه به شاگردهای خودتان مشخص نمائید. باید روی روش های تدریس خودتان کار کنید. با شاگردهای خودتان رابطه خوب و دوستانه ای داشته باشید و در کلاس از ایشان نظر خواهی کنید. برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی باید شاگردهای خودتان را در امتحان ریاضی و یا ریاضی کنکور به موفقیت برسانید. به هر میزان شاگردهای شما نتیجه بهتری بگیرند در نهایت خود شما هم موفق تر خواهید بود. برای اینکه در کار تدریس خصوصی ریاضی به درامدها و موفقیت های بزرگ برسید باید سعی کنید به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و فن بیان خودتان را بهتر کنید. باید مسائل را از دید شاگردهای خودتان ببینید و به صورت روان و واضح توضیح دهید به گونه ای که مطالب برای ایشان مفهوم و با معنی باشد. در این کار برای هر کدام از شاگردهای خودتان باید یک روند و برنامه مختص خودش را داشته باشید به گونه ای که بتوانند خوب نتیجه بگیرند. با پرسیدن سوال و ارزیابی سطح هر شاگرد را مشخص کنید و به گونه ای مطالب را پیش ببرید که برای ایشان مفید باشد.

مطالعه کنید:
راهکارهایی برای موفقیت در تدریس ریاضی

وقتی به تدریس ریاضی علاقه دارید دیگر لازم نیست مرتبا در جستجوی راهکارها و روش های تدریس موفق باشید و همان تدریس عادی خود شما بازدهی خیلی بالایی خواهد داشت و شاگردهای شما بهترین نتایج را خواهند گرفت. بنابراین در صورتی ریاضی را تدریس کنید و تدریس خصوصی این درس را شروع نمائید که خودتان به آن علاقه دارید. در غیر اینصورت سراغ تدریس درس دیگری بروید و یا اگر به تدریس به صورت کلی علاقه ندارید سراغ کار دیگری بروید. سعی کنید در کلاس های خصوصی ریاضی از شاگرد خودتان سوال بپرسید و ارزیابی داشته باشید و پیشرفت ایشان را اندازه بگیرید. فقط ارائه درس مهم نیست بلکه باید سعی کنید میزان یادگیری شاگردهای خودتان را هم بسنجید. یک راهکار خوب این است که همواره برای فاصله زمانی بین کلاس ها به ایشان تمرین بدهید و جلسه بعد حل تمرینات را چک کنید و اگر اشکالی باقی مانده است ان را برطرف نمائید. جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی به نسبت خودتان هم عالی تر عمل کنید: در بسیاری از موارد اساتید با تجربه ریاضی هم چون جلسه اول کلاس را جدی نمی گیرند شاگرد را از دست می دهند. شما در جلسه اول مورد ارزیابی قرار می گیرید پس عالی عمل نمائید و تدریس بی نظیری را ارائه دهید. شاگردهایی که در کلاس های خصوصی ریاضی شرکت می کنند معمولا علاوه بر اینکه درس این ترم را خوب بلد نیستند اشکالات پایه ای هم دارند. یک استاد ریاضی خوب حین ارائه مطالب این ترم هر از چند گاهی گریزی به مطالب سال های قبل که اشکال وجود دارد می زند و پایه شاگرد خودش را کم کم تقویت می کند. البته می توان همان ابتدای کار هم یکی دو جلسه برای تدریس مطالب پایه ای ریاضی در نظر گرفت.

مطالعه نمائید:
مهمترین پارامترهای موفقیت در تدریس و آموزش ریاضی

برای موفق شدن در کار تدریس ریاضی و برای تبدیل شدن به یک معلم خوب ریاضی باید بر درس به صورت 100 درصد مسلط باشید. سعی کنید خودتان تمرینات را از قبل حل کرده باشید و خلاصه اینکه هر سوالی که دیدید را در کوتاهترین زمان بتوانید حل کنید. در کلاس های ریاضی در مدرسه و دانشگاه معمولا مطالبی که ارائه می شود را خود معلم مشخص می کند در حالیکه در کلاس های خصوصی بهتر است از جزوه خود شاگرد که در کلاس های اصلی خودش یادداشت کرده است استفاده نمائید. در کار تدریس خصوصی جذب شاگرد بسیار مهم است ولی حفظ شاگرد اگر از آن مهمتر هم نباشد کم اهمیت تر نیست. در رابطه با اهمیت جلسه اول توضیح داده شد. اگر می خواهید شاگردهای خودتان را حفظ کنید به گونه ای که از جایی به بعد مدرس خودشان را تغییر ندهند و حتی ترم های بعد هم با شما تماس بگیرند، باید با تعهد کامل و با تسلط و امادگی کامل کار تدریس را انجام دهید. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و یا شروع فعالیت در هر زمینه دیگری هم تا حد زیادی به سعی و خطا نیاز دارد. ولی به هر حال راهنمایی هایی که در بالا ارائه شد می تواند به پیشرفت سریع تر شما خیلی کمک کند. ممکن است اوایل کار با آموزشگاهها که کار می کنید قیمت پایینی برای کلاس های شما در نظر گرفته شود و یا ممکن است اوایل کار که می خواهید به صورت مستقل و بدون واسطه با روش هایی که گفته شد شاگرد جذب کنید کار شما کمی سخت باشد. ولی به هر حال باید مداومت داشته باشید. اینکه گفته شد اگر به این کار علاقه دارید ان را انجام بدهید برای همین است که سختی های آن را بتوانید پشت سر بگذارید.

کلاسهای ریاضی را به گونه ای برگزار نمائید که خسته کننده نباشد. کلاسها را متنوع برگزار نمائید. درس بدهید، تمرین حل کنید، از خود شاگردانتان بخواهید تا در برگزاری کلاس ریاضی مشارکت کنند و بعضا خودشان تمرین حل کنند. به کار تدریس و تدریس خصوصی متعهد باشید. به گونه ای تدریس کنید که مطمئن باشید شاگرد یا شاگردهای شما نتیجه می گیرند. برنامه ریزی کنید و مشاوره بدهید. جدی باشید و در طول ترم از شاگردانتان کار بکشید. هر کاری که منجر به نتیجه گرفتن آنها می شود را انجام دهید. همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید. سر وقت در کلاسهای تدریس ریاضی حاضر شوید: یکی از نشانه های جدی گرفتن کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و یکی از راهکارها برای موفقیت در تدریس سر وقت حاضر شدن در کلاس است. تا جایی که می توانید تاخیر نداشته باشید.  جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.

مطالعه نمائید:
چگونه در تدریس ریاضی موفق و درآمد بالا کسب کنیم؟

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.



منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 2068
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.