ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم

چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم

چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم

در این مقاله در رابطه با نحوه تمرین کردن ریاضی برای امتحان ریاضی توضیح داده می شود. اگر می خواهید برای موفقیت در امتحان ریاضی تمرین کنید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه در درس ریاضی قوی تر شویم را هم بخوانید.

اگر می خواهید برای امتحان ریاضی تمرین کنید این تمرین نباید فقط در ایام امتحانات باشد. باید هم در طول ترم و هم در ایام امتحانات و فرجه ها تمرین کنید. درس ریاضی درسی است که برای آموزش و یادگیری بهتر آن به تمرین و مسئله زیادی نیاز دارید. ریاضی را در حقیقت هنگام تمرین حل کردن می توان یاد گرفت. وقتی در کلاس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی حاضر هستید و یا در حال مطالعه متن کتاب درسی هستید ورودی هایی را به ذهن خودتان می دهید. اگر بدون تمرین حل کردن سر جلسه امتحان ریاضی بروید نمی دانید واقعا مطالب را خوب یاد گرفته اید یا نه و نمی دانید که آیا در امتحان موفق خواهید شد یا نه. با تمرین حل کردن برای درس ریاضی مطالب بهتر برای شما جا خواهد افتاد و مطمئن خواهید شد که در امتحان هم عملکرد موفقی خواهید داشت.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

در واقع با تمرین حل کردن برای درس ریاضی از دانسته های خودتان به صورت عملی استفاده خواهید کرد و این استفاده عملی باعث تقویت ریاضی شما خواهد شد. بنابراین با تمرین حل کردن اگر بخشی از درس را خوب یاد نگرفته باشید آن را خوب یاد خواهید گرفت و اشکالات شما مشخص خواهد شد. برای اینکه در تمرین حل کردن برای درس ریاضی موفق باشید باید در کلاس های ریاضی هم به صورت منظم حاضر باشید و به مثال هایی که معلم ریاضی شما حل می کند خوب دقت نمائید. در واقع اگر مثال ها و تمرینات حل شده در کلاس را خوب یاد بگیرید و درک کنید حین تمرین حل کردن هم کار شما راحت تر خواهد بود. در مرحله بعد در منزل درس را مرور کنید و تلاش کنید مثال هایی که در کلاس حل شده است را یک بار دیگر حل نمائید. اگر همان روز وقت نشد در اولین فرصت این کار را انجام دهید. سعی کنید به مرحله ای برسید که بدون نگاه کردن به تمرینات حل شده در کلاس خودتان بتوانید پاسخ را از ابتدا تا انتهای آن بنویسید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید:
روش درست خواندن ریاضی و مطالعه صحیح ریاضی

بعد از مطالعه و حل کردن دوباره تمرینات کلاسی سراغ تمرینات حل نشده کتاب بروید. سعی کنید از تمرینات ساده تر شروع کنید. برای هر تمرین در حد 5 تا 10 دقیقه وقت در نظر بگیرید و در این فاصله زمانی اگر حل المسائلی دارید آن را نگاه نکنید. خودتان سعی کنید با فکر کردن و تحلیل کردن سوال و با دوباره خواندن صورت سوال راه حلی را پیدا کنید. به تمرینات حل شده در کلاس فکر کنید و سعی کنید از حل آنها برای حل تمرینات جدید درس ریاضی کمک بگیرید. خلاصه اینکه بدون تلاش برای حل تمرین سراغ راه حل نروید و سعی کنید خودتان حداقل راه حلی بنویسید. مهم است که در طول ترم تمرین حل کنید چرا که استرس امتحان را ندارید و خیالتان راحت تر است. تمرین حل کردن در ایام امتحانات هم بسیار مفید است و حتی می توانید نمونه سوال امتحانی حل کنید. البته به شرطی که در طول ترم هم درس را خوانده باشید و تمرین حل کرده باشید. چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم؟

اگر در زمینه حل کردن تمرینات درس ریاضی و یادگیری آن اشکال دارید از مدرسین ریاضی خانم و آقا کمک بگیرید. بر روی لینک مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست اساتید به شما نشان داده شود.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 3267
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
تدریس ریاضی دانشگاه در ارومیه
آگهی 8 ستاره
میلاد عباس پور اصل
ارومیه
تلفن 09374275772
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.