ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات سایر مطالب ریاضی مطالب مهم و خواندنی در رابطه با تدریس خصوصی ریاضی

مطالب مهم و خواندنی در رابطه با تدریس خصوصی ریاضی

مطالب مهم و خواندنی در رابطه با تدریس خصوصی ریاضی

مطالب مهم و خواندنی در رابطه با تدریس خصوصی ریاضی در این بخش ارائه شده است. برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با تدریس خصوصی ریاضی این مقاله را بخوانید.

تعدادی از مدرسین ریاضی هزینه کلاسهای خودشان را دقیق و یا به صورت بازه ای (مثلا از 50 تا 70 هزار تومان برای یک جلسه 90 دقیقه ای) اعلام نموده اند. به هر حال با مشاهده لیست مدرسین می توانید اطلاعات کاملی در زمینه قیمت کلاسها هم بدست آورید و علاوه بر آن به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید با اساتید در ارتباط باشید.

ریاضی درس بسیار مهمی است. از ابتدایی تا دانشگاه دانش اموزان و دانشجویان با این درس سر و کار دارند. خوب یاد گرفتن ریاضی هم برای موفقیت در امتحان این درس مهم است و هم به صورت فیر مستقیم در امتحان بعضی از دروس دیگر اثر می گذارد. به عنوان مثال برای حل سوالات فیزیک بعضا بلد بودن نسبت های مثلثاتی، رابطه فیثاغورث، روابط هندسی و .... بسیار لازم است. اگر شخصی در ریاضی و هندسه ضعف داشته باشد و این مباحث را خوب بلد نباشد به سوال فیزیک هم نمی تواند پاسخ دهد. بنابراین باید تلاش کرد بر درس ریاضی مسلط بود. ریاضی برای دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک بسیار مهم است و برای رشته های تجربی و انسانی و ... هم کسب درصد خوب در کنکور در این درس بسیار موثر است. تقریبا برای تمامی رشته ها این درس اهمیت بالایی دارد.

پیشنهاد می شود مقاله
انتخاب معلم ریاضی از بهترین سایت تدریس ریاضی ایران را بخوانید.

برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی شرکت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی تنها راهکار موجود نیست. می توانید از اول ترم برای خودتان برنامه منظم و خوبی در نظر بگیرید و درس خواندن را از همان ابتدای ترم شروع نمائید. می توانید در کلاس های ریاضی به صورت مرتب و منظم حاضر باشید و در کلاس فعال باشید. می توانید در طول ترم درس بخوانید و برای درس ریاضی تمرین حل کنید. ولی به هر حال، در کنار تمام این موارد شرکت در کلاس های تدریس خصوصی هم یک روش و راهکار خوب برای پیشرفت سریعتر و بهتر در درس ریاضی است. کلاس های تدریس خصوصی ویژگی ها و مزیت هایی دارد که آن را بسیار جذاب می کند و بازدهی آن بسیار از کلاس های گروهی می تواند بیشتر باشد.

فکر نکنید که شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی برای موفقیت در امتحان و کنکور کافی است. معلم یا مدرس خصوصی نمی تواند به جای شما درس بخواند. اول و آخر کار اصلی را خودتان انجام می دهید. ولی در رفع اشکال و یادگیری خوب درس کلاس های خصوصی می تواند مفید باشد. بنابراین حتما خودتان درس بخوانید و تمرین حل کنید. در امتحان و کنکور باید خود شما به سوالات پاسخ دهید و نه مدرس و استاد خصوصی شما. پس باید خودتان تمرین حل کنید.

سعی کنید کلاس را با یک معلم و استاد خوب و با تجربه هماهنگ کنید. در همین سایت ایران مدرس با کلیک بر روی لینکی که در بالا معرفی شد می توانید کاملترین لیست مدرسین را ببینید و رزومه کاری و سوابق تدریس اساتید هم نمایش داده شده است. در ضمن شماره تماس معلم های ریاضی هم نمایش داده شده است. در نتیجه با توجه به اطلاعات ارائه شده می توانید با آگاهی کامل بهترین استاد مورد نظر خودتان برای درس ریاضی را انتخاب نمائید. نکته دیگر اینکه در کنار شرکت در کلاس های ریاضی خودتان هم درس بخوانید. به این ترتیب بازدهی خود کلاس ها هم بیشتر می شود.

همانطور که می دانید ریاضی یک درس حفظ کردنی نیست. برای یادگیری درس ریاضی علاوه بر اینکه مباحث ترم جاری باید خوب خوانده شود در بسیاری از موارد لازم است اشکالاتی که از قبل باقی مانده است هم برطرف گردد. با در نظر گرفتن این نکات واضح است که باقی گذاشتن و نخواندن درس ریاضی به امید ایام امتحانات کار کاملا اشتباهی است. حتی اگر دانش آموز یا دانشجویی بر مباحث ترم های قبل درس ریاضی کاملا مسلط باشد باز هم برای یادگیری مباحث ترم حاضر خواندن ریاضی در طول ترم کاملا لازم است. هر چند اکثر دانش آموزان و دانشجویان اشکالات پایه ای هم دارند و این اشکالات لزوم مطالعه ریاضی در طول ترم را بیشتر هم می کند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه بهترین معلم خصوصی ریاضی را داشته باشیم؟

کلاس های خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری معمولا در منزل برگزار می شود. در منزل شاگرد می تواند لباس راحتتری بپوشد و امکان پذیرایی مختصر هم فراهم است. کلاس های ریاضی که در منزل برگزار می شود بازدهی بالاتری دارد چون جو راحت تری هم بر آن حکمفرما است. در این کلاس ها دانش اموز یا دانشجو برای نمره درس نمی خواند و واقعا هدفش یادگیری درس است. البته این توضیحات به معنی غیر مفید بودن کلاس های ریاضی مدرسه و دانشگاه نیست و حضور در این کلاسها هم فواید خودش را دارد.

برای اینکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی موفق باشید در مرحله اول عشق و علاقه خودتان به این کار لازم است. بارها و بارها در مقالات ارائه شده در ایران مدرس به این نکته اشاره شده است. شما در کاری موفق خواهید شد که به آن علاقه دارید و از انجام آن لذت می برید. به هر میزان خودتان از حل مسائل و تمرینات ریاضی بیشتر لذت ببرید احتما موفقیت شما هم در آن بیشتر خواهد شد. این عشق و علاقه به شاگردهای شما هم منتقل شده و در امتحان نتیجه بهتری می گیرند و در نتیجه شما موفق تر خواهید بود. خودتان اساتیدی داشته اید که با آب و تاب و شور و حرارت درس داده اند و در کلاس بعضی از استادهای خودتان حین تحصیل احساس خواب آلودگی کرده اید. تفاوت در این حد است. پس وقتی به این کار روی بیاورید که به آن علاقه داشته باشید.

فارغ از هر پارامتر دیگری و به صورت کلی می توان گفت استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری در طول ترم مفید تر است. در طول ترم زمان بیشتری برای حل تمرین و مسئله وجود دارد و می توانید بدون استرس درسی که در کلاس ارائه شده است را مرور نمائید و بهتر برای شما جا خواهد افتاد. نکته دیگر اینکه در طول ترم کلاس ها را با قیمت مناسب تری هم می توانید برگزار کنید و مدرسین خوب هم وقت شان آزادتر است و ارزان تر با شما کنار خواهند امد. بنابراین به عنوان جمع بندی و به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت همواره زمان مناسب تر برای برگزاری کلاس های خصوصی ریاضی طول ترم است و نه ایام امتحانات.

برای استفاده بهینه و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی خودتان هم باید آستین همت را بالا بزنید. بسیار مهم است که در کنار این کلاس ها خودتان هم درس بخوانید. اگر خودتان درس بخوانید خود جلسات تدریس هم مفیدتر خواهد بود. چرا که وقتی با ذهن آماده و درس خوانده در کلاس حاضر می شوید مطالب جلسات بعدی را هم بهتر متوجه خواهید شد. بنابراین این نکات را در نظر داشته باشید تا کلاس های خصوصی ریاضی برایتان مفید باشد. به اندازه کافی زود کلاس ها را شروع کنید و خواندن درس و حل تمرین و مسئله و همه ی کارها را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. برای درس ریاضی تمرین حل کردن از نان شب واجب تر است.

مطالعه کنید:
کلاسهای خصوصی تدریس ریاضی با قیمت ارزان

کلاس های خصوصی ریاضی را جدی بگیرید. همانطور که تمرینات کلاس های اصلی خودتان را حل می کنید تمرینات داده شده توسط معلم خصوصی را هم حل کنید. خودتان درس بخوانید. در نهایت فردی که باید در جلسه امتحان به سوالات پاسخ دهد خود شما هستید. در بین جلسات و کلاس های ریاضی زمان کافی در نظر بگیرید تا بتوانید تمرین و مسئله حل کنید. فکر یادگیری ریاضی بدون حل تمرین و مسئله را از سر خودتان به در کنید. یادگیری ریاضی یعنی تمرین حل کردن. البته کلاس های خصوصی برای رفع اشکال و یادگیری بهتر در بسیار خوب و مفید است البته به شرطی که در کنار آن تمرین حل کنید.

یکی از مزایای کلاسهای تدریس خصوصی این است که هر مبحثی که شاگرد در آن ضعف داشته باشد و بخواهد یاد بگیرد در این کلاسها قابل ارائه است. مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه نیست که سر فصل های مشخصی تعریف شده باشد. بنابراین با شرکت در این کلاسها می توان به صورت عمقی و پایه ای درس را یاد گرفت. در طول ترم هم می توان چنین کلاسهایی را برگزار نمود و یا حتی در ایام تابستان هم امکان تقویت پایه ریاضی با شرکت در این کلاسها وجود دارد.

ریاضی درسی است که مباحث آن به هم ربط دارد. به عنوان مثال وقتی حد آموزش داده می شود، در ادامه آن تعریف اولیه مشتق با استفاده از همان مفهوم حد صورت می پذیرد. در نتیجه دانش آموزی که در مبحث حد اشکال دارد ممکن است مشتق را هم خوب یاد نگیرد. در مرحله بعد فرمولهای مشتق آموزش داده می شود و دانش آموز یا دانشجو متوجه می شود که انتگرال گیری در واقع عکس مشتق گیری است. یعنی با یادگیری خوب مشتق است که می توان خوب انتگرال گرفت. این ویژگی درس ریاضی باعث می شود آموزش ان به تنهایی توسط شخصی که به صورت پایه ای در آن اشکال دارد مشکل باشد.

ممکن است شما یکی دو جلسه در کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه غایب بوده باشید و یا اشکالات کمی در درس ریاضی داشته باشید. در این حالت همان ایام امتحانات هم برای شرکت در این کلاسها می تواند مناسب باشد. استفاده از کلاسهای خصوصی در ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی کاملا مفید و موثر است. با توجه به مطالب ذکر شده، بهترین زمان برای شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به سطح درسی شما و هدفی که دارید بستگی دارد. اگر اشکالات زیادی دارید زودتر شروع کنید. اگر می خواهید نمره خوب و حتی 20 بگیرید باز هم زودتر شروع کنید. اگر اشکالات جزئی دارید و یا همان پاس شدن و قبول شدن در درس برایتان کافی است نزدیک به ایام امتحانات هم می توانید از این کلاسها استفاده نمائید.

برای اینکه این کلاسها در پیشرفت تحصیلی و موفقیت شما در امتحان ریاضی، کنکور ریاضی و یادگیری عمقی ریاضی مفید باشد خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی تمرین حل می کنید متوجه خواهید شد که چند درصد مطالب را یاد گرفته اید و اشکالات شما در این حالت خودشان را نشان خواهد داد. وقتی تمرین حل می کنید خود جلسات تدریس خصوصی هم مفیدتر خواهد بود و مطالبی که معلم ارائه می کند را بهتر متوجه خواهید شد. در کلاسهای خصوصی وقتی حرفی برای گفتن دارید و می توانید حرف بزنید و اظهار نظر کنید و در کل با حضور فعال در کلاس درس را بهتر متوجه شوید که در بین کلاسها درس خوانده باشید. 1000 جلسه کلاس هم مفید نخواهد بود اگر خودتان درس نخوانید. بنابراین برای اینکه خود این کلاسها مفید تر باشد و در نهایت نتیجه خوبی در امتحان بگیرید هم در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه شرکت کنید و هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله
بهترین و موفق ترین مدرسین تدریس ریاضی را هم از دست ندهید.

برای موفقیت در امتحان ریاضی و ریاضی کنکور، برای رفع اشکال و جمع بندی در ایام امتحانات و برای یادگیری مفهومی و عمقی درس در طول ترم استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی راهکار بسیار خوبی است. البته منظور این نیست که فقط با شرکت در این کلاسها می توان به هر نتیجه ای رسید. همواره درس خواندن و حل تمرین و مسئله توسط شاگرد لازم است. درس ریاضی درسی است که برای یادگیری بهتر آن باید تمرین و مسئله حل شود. اصلا بدون حل تمرین و مسئله یادگیری ریاضی ممکن نیست. حتی تمریناتی که در کلاسهای خصوصی تعیین می شود را هم باید حل کرد.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 1915
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.